TO 1.1.3. (6.3.1) Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava – ZATVORENO
1. LAG natječaj za provedbu tipa operacije 1.1.3. „Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava“ (sukladno TO 6.3.1)
LAG Međimurski doli i bregi objavljuje, dana 27. travnja 2018. godine, prvi LAG Natječaj za provedbu podmjere 19.2. „Provedba operacija unutar CLLD strategije“, za tip operacije 1.1.3. „Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava“ (Program ruralnog razvoja 6.3.1.), temeljem Lokalne razvojne strategije LAG-a Međimurski doli i bregi 2014.-2020.
PREDMET NATJEČAJA: Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava za nositelje projekata koji imaju sjedište/prebivalište na području LAG-a Međimurski doli i bregi.
Područje LAG-a Međimurski doli i bregi: grad Mursko Središće te općine Belica, Domašinec, Gornji Mihaljevec, Mala Subotica Nedelišće, Podturen, Pribislavec, Selnica, Strahoninec, Sveti Juraj na Bregu, Sveti Martin na Muri, Šenkovec i Štrigova.
UKUPNO RASPOLOŽIVA SREDSTVA na ovom LAG natječaju: 1.122.720,00 HRK.
UDIO JAVNE POTPORE u prihvatljivim troškovima: 100% prihvatljivih troškova.
VISINA JAVNE POTPORE po nositelju projekta iznosi: 111.642,00 HRK.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJ je nositelji projekta koji je:
-
-
- upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava sukladno Zakonu o poljoprivredi (NN 30/2015), ekonomske veličine iskazane u ukupnom standardnom ekonomskom rezultatu poljoprivrednog gospodarstva od 2.000 eura do 7.999 eura;
- mikro ili malo poduzeće
- jedan od sljedećih organizacijskih oblika registriranih za poljoprivrednu djelatnost: obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG), obrt, zadruge, trgovačko društvo (isključujući trgovačka društva čiji su osnivači i vlasnici javnopravna tijela).
-
ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE PROJEKTA: 17.05.2018. – 20.06.2018. godine.
Pitanja s jasno naznačenom referencom na ovaj Natječaj moguće je poslati od dana objave natječaja do zaključno jednog (1) dana prije roka završetka podnošenja prijave projekata isključivo putem e-pošte na adresu: [email protected] .
Potencijalni nositelji projekta mogu kontinuirano postavljati pitanja. Postavljeno pitanje treba sadržavati potpis te biti jasno postavljeno.
Odgovore pročitajte u nastavku.
Tekst natječaja s pripadajućim obrascima, prilozima, uvjetima natječaja i prijave preuzimaju se u nastavku:
NATJEČAJNA DOKUMENTACIJA
1. LAG NATJEČAJ
2. Obrazac A. Prijavni obrazac
3. Obrazac B. Poslovni plan opisni dio
4. Obrazac B. Poslovni plan tablični dio
5. Obrazac C. Izjava o veličini poduzeća
6. Obrazac D. Izjava o suglasnosti ZOP
7. Obrazac E. Izjava o broju zaposlenih
8. Obrazac F. FADN-kalkulator
9. Prilog I. Natječajna dokumentacija
10. Prilog II. Popis proizvoda
11. Prilog III. Vodič za korisnike malih i srednjih poduzeća
12. Prilog IV. Pojašnjenje kriterija odabira projekata
IZMJENE NATJEČAJA 10.10.2018.
Izmjene se odnose na povećanje ukupno raspoloživih sredstava LAG Natječaja.
DOKUMENT IZMJENE:
OBJAVA KONAČNE RANG LISTE TO 6.3.1.
Konačnu Rang listu prijavljenih nositelja projekata pogledajte na poveznici.
Pitanja i odgovori
Molim Vas da pojasnite na što se točno odnosi dodatni kriterij „Projektni prijedlog doprinosi povećanju vrijednosti lokalnih proizvoda i/ili usluga, uvodi nove proizvode i usluge“. Da li se u ovome kriteriju ocjenjuje uvođenje novog proizvoda u cijeloj regiji ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu/obrtu/trgovačkom društvu?
Na koji način ćemo dokazati da se aktivnosti iz poslovnog plana odnose na integriranu proizvodnju?<br />
Da bi korisnik ostvario 10 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na ekološku poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisan u Upisnik subjekata u ekološkoj proizvodnji koji vodi Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Da bi korisnik ostvario 10 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na biodinamičku poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisan u Upisnik subjekata u ekološkoj proizvodnji koji vodi Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju i posjeduje Demeter certifikat.
Da bi korisnik ostvario 7 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na integriranu poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisani u Upisnik proizvođača u integriranoj proizvodnji. Bodovi po navedenom kriteriju se mogu ostvariti dostavom Zapisnika o stručnoj kontroli koju provodi kontrolno tijelo ili dostavom Potvrde o sudjelovanju u integriranoj poljoprivrednoj proizvodnji.
Da bi korisnik ostvario 10 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na ekološku poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisan u Upisnik subjekata u ekološkoj proizvodnji koji vodi Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.
Da bi korisnik ostvario 10 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na biodinamičku poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisan u Upisnik subjekata u ekološkoj proizvodnji koji vodi Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju i posjeduje Demeter certifikat.
Da bi korisnik ostvario 7 bodova po navedenom kriteriju, kod ulaganja u aktivnosti koje se odnose na integriranu poljoprivrednu proizvodnju mora biti upisani u Upisnik proizvođača u integriranoj proizvodnji. Bodovi po navedenom kriteriju se mogu ostvariti dostavom Zapisnika o stručnoj kontroli koju provodi kontrolno tijelo ili dostavom Potvrde o sudjelovanju u integriranoj poljoprivrednoj proizvodnji.
Sukladno osnovnom kriteriju odabira točka 2. Aktivnosti iz poslovnog plana koje imaju pozitivan utjecaj na okoliš (moraju se odnositi na obnovljive izvore i/ili uštedu energije) korisnik/prijavitelj ostvaruje 10 bodova ukoliko ispunjava navedeni kriterij. Moje pitanje je koje se aktivnosti smatraju pod „obnovljivim izvorima i/ili uštedi energije“ u ovome natječaju?
Da bi korisnik ostvario bodove po navedenom kriteriju, aktivnosti prikazane u poslovnom planu moraju se odnositi i na obnovljive izvore i/ili uštedu energije. Najmanje 10% a najviše 30% aktivnosti prikazanih u poslovnom planu moraju se odnositi na obnovljive izvore i/ili uštedu energije kako bi se mogli dodijeliti bodovi prema navedenom kriteriju.
Pod obnovljivim izvorima energije za ovaj natječaj podrazumijevaju se:
– kupnja i/ili ugradnja solarnih sustava isključivo na građevine (objekte) koje su namijenjene
poljoprivrednoj proizvodnji i/ili preradi proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU
– kupnja i/ili ugradnja solarnih sustava za potrebe rada mehanizacije, strojeva i opreme koja je namijenjena poljoprivrednoj proizvodnji i/ili preradi proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU (Npr. solarni sustavi za električni pastir u stočarskoj proizvodnji, solarni sustavi za pumpu za navodnjavanje. Ukoliko je u poslovnom planu navedena aktivnost kupnje i/ili ugradnje samo solarnog sustava, vrijednost navedenog se uzima za izračun uvjeta „Najmanje 10% a najviše 30% aktivnosti prikazanih u poslovnom planu moraju se odnositi na obnovljive izvore i/ili uštedu energije“. Ukoliko su u poslovnom planu kao aktivnosti navedene kupnja električnog pastira i solarnog sustava za njegovo napajanje, kupnja pumpe za navodnjavanje i solarnog sustava za njezino pokretanje, vrijednost električnog pastira i solarnog sustava za njegovo napajanje kao i vrijednost pumpe za navodnjavanje i solarnog sustava za njezino pokretanje uzimaju se za izračun uvjeta „Najmanje 10%, a najviše 30% aktivnosti prikazanih u poslovnom planu moraju se odnositi na obnovljive izvore i/ili uštedu energije“.
– kupnja i/ili ugradnja dizalica topline isključivo za građevine (objekte) koje su namijenjene poljoprivrednoj proizvodnji i/ili preradi proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU
– kupnja i/ili ugradnja sustava za grijanje na biomasu za potrebe grijanja građevina (objekata) koje su namijenjene poljoprivrednoj proizvodnji i/ili preradi proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU (npr. plastenici/staklenici, objekt za proizvodnju gljiva)
Pod uštedom energije za ovaj natječaj se podrazumijeva kupnja i po potrebi ugradnja isključivo nove poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme u svrhu poljoprivredne proizvodnje i/ili isključivo nove opreme u svrhu prerade proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU.
Kada je poslovnim planom predviđena aktivnost nabava nove poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme u svrhu poljoprivredne proizvodnje i/ili nove opreme u svrhu prerade proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU čija vrijednost je ispod 10%, a iznad 30% aktivnosti prikazanih u poslovnom planu, korisnik tada ne može ostvariti bodove po navedenom kriteriju odabira br.2.
Ukoliko je u poslovnom planu naznačena kupnja više komada nove poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme u svrhu poljoprivredne proizvodnje i/ili više komada nove opreme u svrhu prerade proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU, za izračun uvjeta „Najmanje 10% a najviše 30% aktivnosti prikazanih u poslovnom planu moraju se odnositi na obnovljive izvore i/ili uštedu energije“, uzimaju se vrijednosti sve navedene poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme u svrhu poljoprivredne proizvodnje i/ili nove opreme u svrhu prerade proizvoda iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU.
Da li su retroaktivni troškovi prihvatljivi? Konkretno troškovi operativnog poslovanja (opći troškovi)?
Da li su umirovljenici prihvatljivi prijavitelji na navedeni natječaj?
Da li postoji i mogućnost da Vi pomažete kod ispunjvanja obrazaca ili sve samostalno moram ispuniti?
10-30% za održive izvore energije - dakle, da bi se dobili maksimalni bodovi za tu stavku, maksimalni iznos kupnje je 33 492,6o kn?
Da li projektom mora biti rezultat vidljiv rast ekonomske veličine gospodarstva (povećanje vidljivo FADN kalkulatorom,... što podrazumijeva kupnju ili zemljišta ili životinja)?
Ukoliko se uključe operativni troškovi za plaću novog zaposlenika, da li novi zaposlenik mora biti zaposlen od početka trajanja projekta ili se može zaposliti tijekom trajanja projekta (što se vidi u poslovnom planu)?
Zaposlenje može započeti najranije potpisom Ugovora o provedbi projekta i traje najduže 3 godine od potpisa. Za to vrijeme su troškovi prihvatljivi i za njih se može tražiti povrat.
No, u Vašem poslovnom planu možete planirati novo zapošljavanje i u kasnijoj fazi provedbe projekta, ovisno o ostalim aktivnostima koje planirate i cilju koji želite ostvariti.
Kupnja fiskalne blagajne i programa spada u operativne troškove ili negdje drugdje ili je neprihvatljiv trošak?
Zanima me gdje se moram javiti za natječaj koji je u tijeku i koji su sve papiri potrebni za prijavu?
2015. godine predali smo projekt za mjeru 6.3 (Potpora malim polj. gospodarstvima) te dobili sredstva odnosno odobren nam je projekt, dio projekta smo odradili (kupnja polj. zemljišta za podizanje nasada) dok nam je drugi dio projekta (Korištenje obnovljivih izvora energije) - Solarno navodnjavanje još u fazi realizacije te je MOJE PITANJE DA LI SE MOŽEMO SADA JAVITI I NA OVAJ NATJEČAJ ILI NATJEČAJ IZ 2015. GODINE ISKLJUČUJE OVAJ NATJEČAJ KOJI STE NAM POSLALI?
Nositelju projekta za tip operacije 1.1.3. „Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava“ koji je sukladan tipu operacije „6.3.1.“ iz Programa ruralnog razvoja RH može se dodijeliti javna potpora samo jednom u programskom razdoblju 2014. – 2020., bilo po osnovi LAG Natječaja ili nacionalnog natječaja za 6.3.1. Nositelji projekta koji su u postupku dodjele sredstava ili provedbe projekta u sklopu nacionalnog natječaja za tip operacije 6.3.1. ne mogu istovremeno biti u postupku odabira projekata temeljem LAG Natječaja i obrnuto.