Otvoren natječaj za informiranje i promociju poljoprivrednih proizvoda, Enjoy it’s from Europe

Europska komisija objavila je pozive za podnošenje prijedloga za programe promocije poljoprivrednih proizvoda u svijetu i unutar Europske unije. Programi bi trebali informirati potrošače o različitim EU shemama kvalitete, poput zemljopisnih oznaka ili organskih proizvoda. Trebali bi promovirati visoke sigurnosne europske standarde kao i raznolikost i autentičnost europskih proizvoda. Na ovaj se način želi podići razina svijesti o sustavima kvalitete Europske unije i njihovo prepoznavanje kao i povećanje tržišnog udjela poljoprivrednih i određenih prehrambenih proizvoda Europske unije, s posebnim naglaskom na ona tržišta u trećim zemljama, kao što su Koreja, Japan, Meksiko, SAD i Kina, koja imaju najveći potencijal za rast.

Za 2020. godinu ukupni proračun koji se izdvaja se za promociju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iznosi 200,9 milijuna eura. Očekuje se da bi odabrani programi trebali povećati konkurentnost i potrošnju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU širom svijeta.
Na stranicama Europske komisije objavljeni su:

POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2020. JEDNOSTAVNI PROGRAMI

POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2020. PROGRAMI U KOJIMA SUDJELUJE VIŠE KORISNIKA

Uredbom (EU) br. 1144/2014 Europskog parlamenta i Vijeća o mjerama informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koja se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama)

Mjerama informiranja i promocije mogu se obuhvatiti sljedeći proizvodi:

  • proizvodi iz Priloga I Ugovora o funkcioniranju Europske unije, osim duhana
  • proizvodi iz Priloga I Uredbe (EU) br. 1144/2014 Europskog Parlamenta i Vijeća kao što su:
    • pivo
    • čokolada i dobiveni proizvodi
    • kruh, peciva, kolači, slastice, keksi i drugi pekarski proizvodi
    • napici dobiveni od biljnih ekstrakata
    • tjestenina
    • sol
    • prirodne gume i smole
    • senf
    • slatki kukuruz
    • pamuk

Podnositelji prijave (organizacije predlagateljice) moraju biti:

  • trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su u Hrvatskoj reprezentativne za određeni sektor ili sektore, a posebno:
  • sektorske organizacije i skupine odnosno svako udruženje, bez obzira na njihov pravni oblik, sastavljeno uglavnom od proizvođača ili prerađivača istog proizvoda pod uvjetom da su reprezentativne za naziv koji je zaštićen sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i koji je obuhvaćen tim programom
  • trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su na razini Europske unije reprezentativne za određeni sektor ili sektore-priznate proizvođačke organizacije ili udruženja proizvođačkih organizacija
  • tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji su cilj i aktivnost usmjereni ka pružanju informacija o poljoprivrednim proizvodima i njihovoj promociji i kojima je povjerena zadaća pružanja javnih usluga u tom području.

Financijski doprinos Europske unije jednostavnim programima na unutarnjem tržištu iznosi 70 % prihvatljivih rashoda, a u trećim zemljama iznosi 80 % prihvatljivih rashoda.

Preostale rashode snose isključivo organizacije predlagateljice. Stopa sufinanciranja za programe u kojima sudjeluje više korisnika na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama iznosi 80 % prihvatljivih troškova. Nova revidirana pravila, sa širim opsegom mjera i bitno većim proračunom trebala bi djelovati na otvaranje novih tržišta bilo na unutarnjem tržištu Europske unije ili na tržištima trećih zemalja.

Prijedlozi se zaprimaju do 15. travnja 2020.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.